אמונה ומלחמה!
המפגש בין יעקב לעשיו מתווה את דרכו של עם ישראל שמקבלת משמעות מיוחדת דווקא על רקע המלחמה שלנו כעת.
יעקב פוחד להיפגש עם אחיו לאחר 20 שנה. עדיין מהדהדת באוזניו של יעקב הבכי של עשיו לאחר שנודע לו כי ברכתו נלקחה ממנו בעורמה. הוא יודע שעשיו מגיע עם 400 איש שולפי חרב כדי לסגור את החשבון הפתוח מאז אותו מעשה.
יעקב נערך למפגש הגורלי בשלוש חזיתות שהם אבני היסוד במשנתה המעשית של הציונות הדתית.
יעקב משלב: עולם רוחני ותפילה, השתדלות גדולה ושכל ישר.
א.יעקב פותח את המערכה בתפילה מעומק הלב אל בורא עולם. הוא יודע שאם "ה' לא ישמור עיר, שווא שקד שומר".
ב. במקביל יעקב עושה השתדלות מעשית כבירה כדי להתכונן למערכה. הקרב עליו הוא בונה הוא קרב נסיגה והשהיה." אם יבא עשיו על המחנה האחד והכהו והיה המחנה השני נשאר לפליטה". יעקב נערך למלחמה.
ג. למרות ההכנות לקרב ולמרות התפילות יעקב אינו שש אלי קרב. הוא מנסה לחמוק משפיכות דמים בדרך דיפלומטית בדרך של דורון. הוא מפעיל שיקול דעת הנצרך מאוד בעולם של מורכבות ומוכן לשלם מחיר אישי וכלכלי בכדי לא להיגרר לעימות דמים. בסופו של דבר יעקב משיג את שלו ללא צורך בצחצוח חרבות. בסוף הפרשה התורה מעידה כי עשיו - האח המאיים, מהגר מרצונו החופשי מארץ כנען, לשעיר מפני יעקב אחיו.
בהמשך כשיגיע לשכם לא תוותר ליעקב ובניו הברירה אלא לאחוז בחרב כדי לחלץ את דינה מהשבי.
השבוע הדגשנו בפני הבנים כי זהו דרכינו החינוכית הבנויה על שלוש עדנים. דרך זו, נכונה בכל המישורים בחיים. אנו מדגישים בפני הבנים כי בכדי להצליח בחיים יש לשלב תפילה ואמונה, השתדלות גדולה ושכל ישר.
אנו שואפים לחיות את האמונה הגדולה ולהצטיין באימונים לקרב. להאמין בגאולה ולפעול להגשמתה.
רק השילוב הזה שבין העולם הרוחני ועולם העשייה, רק השילוב בין הספרא והסייפא יביא את הגאולה לעם ישראל ולעולם. הדברים הללו נכונים תמיד וביתר שאת גם כעת.
בהצלחה לראשי המדינה בקבלת ההחלטות ולחיילים במשימת הקודש שלהם.
בשורות טובות
ישועות ונחמות
שמואל