מידעון פרשת ויגש

 

 

image
ויגש אליו יהודה
מאחורי המפגש הדרמטי בין יוסף ואחיו מסתתר מפגש בין שני מלכים.
המדרש כותב על מפגש זה את הפסוק: ""כִּֽי־הִנֵּ֣ה הַ֭מְּלָכִים נ֥וֹעֲד֑וּ עָבְר֥וּ יַחְדָּֽו". המדרש מבאר את הפועל עברו כ'נתעברו', מלשון עברה וזעם.
משיח בן יוסף הוא האחראי לגאולה החומרית של עם ישראל. שורשו ביוסף הצדיק עליו כותבת התורה:" יוסף הוא השליט, הוא המשביר".
יהודה, ממנו יוצא משיח בן דוד.
משיח בן דוד אחראי על הגאולה הרוחנית ובנין בית המקדש.
אחי יוסף חשבו כי יש סתירה בין החומר לרוח. במפגש ביניהם נוצרה התקרבות. יעקב אבינו, שנוסף לו השם ישראל, מכיל בתוכו את שני הצדדים, ולכן הוא גם נשא שתי נשים. לאה, ממנה יוצא יהודה ומשיח בן דוד. ורחל, ממנה יוצא משיח בן יוסף.

הציונות הדתית נושאת בגאון את שני הדגלים. שילוב של תורה ועשייה.
הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל
, היה זקן רבני הציונות הדתית. כקומונר בתל אביב הוא פעל להקמת ישיבת ההסדר הראשונה, כרם ביבנה, שמשלבת תורה וצבא.
אנו חניכי הציונות הדתית מצווים להנחיל את המודעות לגאולה רוחנית וגשמית, לכלל ישראל.
התורה ונותן התורה וארץ ישראל שייכים לכלל ישראל.
תפקידנו להאיר את העולם בתורה ובמעשים טובים ובכל מלאכת עבודת הבורא.
כך היה הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל, חי חיים של שליחות למען כלל ישראל.
שילוב של עשייה מתמדת באהבה ובאמונה.

פרשת ויגש, מסמנת עבורנו את החובה להתקרב ולקרב. לקרב את הכלל לעם אחד בארץ ישראל, ולחבר שמיים וארץ. בבחינת סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה.

שבת שלום ומבורך!
הרב אשר כורסיה
ראש האולפנה

 

אולפנת אורות מודיעין מבכה על לכתו של הרב חיים דרוקמן

 

ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים
ברוך דיין האמת

אולפנת בנ"ע 'אורות' מודיעין
מתאבלת מרה על פטירתו של גדול הדור
זקן רבני הציונות הדתית
ויו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
מו"ר הרב חיים דרוקמן זצ"ל
אשר היה עבורנו עמוד האש לפני המחנה
הדריך אותנו בדרכה של תורה, קדושה ודרך ארץ
למלא את העולם באורה של תורה
ולא לשבות מעשייה תמידית עבור עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל
ת.נ.צ.ב.ה
 
בתמונות: הרב בביקור באולפנה לפני כ- 3 שנים.

 

 

 

 

קיר לזכרו של הרב דרוקמן זצ"ל

 

 

דבר תורה מאת אלינור וולף מחנכת ורכזת שכבת י"ב

 

image
פרשת ויגש

הצדיק ובעל התשובה
יוסף מושל בשליש מספר בראשית, סיפורו מתפרס על ארבע פרשות ונראה שזו הדמות המשמעותית הבאה בשושלת של עם ישראל. אלא שההיסטוריה פנתה לכיוון אחר והאח שטבע חותם בעם היהודי הוא דוקא יהודה ואת שמו אנו נושאים- יהודים, מה גם שיהודה מופקד על המלוכה בישראל ולא שבט אחר.
השאלה המתבקשת היא- למה יהודה ולא יוסף? יהודה מכר את יוסף לעבדות, התנהגותו לא מסבה גאוה לעמנו. לעומתו, יוסף הוא צדיק.
אם נבחן את התנהגותו של יהודה בספר בראשית נוכל להיוודע לחידוש שיהודה מביא עימו- יהודה מודה בחטאו, מתחרט ומשתנה. אנו רואים זאת לראשונה בסיפור עם תמר כלתו כאשר אומר- ''צדקה ממני'' ולאחר מכן כאשר מוכן להמכר לעבדות במקום אחיו בנימין. האדישות לגורל אח קטן אחד הייתה לנחישות להצלת אח קטן ממנו. יהודה מתנדב לסבול את הסבל שגרם פעם ליוסף כדי שסבל זה לא ייפול בחלקו של בנימין.
שמו של יהודה בא ממשמעות אחת של המילה להודות- לומר תודה, אך גם - להודות באשמה. יהודה הוא האיש שהודה בחטאו. לאור זאת נוכל להבין מחדש את המימרה הידועה של רבי אבהו- ''מקום שבעלי תשובה עומדין - צדיקים גמורים אינם עומדין''.
יהודה הוא בעל התשובה הראשון בתורה, יוסף לעומתו ידוע בכינויו- יוסף הצדיק. יוסף הצדיק היה משנה למלך במצרים, אך יהודה בעל התשובה נעשה אביהם של מלכי ישראל.
יהיה אדם גדול ככל שיהיה במידותיו ובסגולותיו, עדיין גדול ממנו יהיה האדם המסוגל לצמיחה ושינוי. זו כוחה של התשובה וראשיתה- ביהודה!
(הרב זקס, שיג ושיח)
שנזכה להיות תמיד בצמיחה, שינוי והתקדמות!


 

 

פרשת ויגש- צמחונות במצרים

 

כאשר יוסף ביקש להושיב את משפחו בארץ גושן הוא אומר לאחיו להגיד לפרעה כך  "תשבו בארץ גושן כי תעבת מצרים כל רעה צאן" 
נשאלת השאלה: מדוע המצרים תיעבו את רועי הצאן? שהרי מספר מקורות מצביעים על כך שלמצרים היה הרבה צאן .
רוב המפרשים מצביעים על הצמחונות שהייתה נהוגה במצרים, ולכן רועי הצאן שסימלו את המגמה- שלגידול הצאן לצורך אכילת בשר, היו תועבה בעיניהם .
לפני המבול האנושות היתה צמחונית: "ויאמר אלוקים הנה נתתי לכם את כל עשב זרע אשר על פני כל הארץ ואת כל העץ אשר בו פאי עץ זרע יהיה לכם לאכלה", ורק אחרי המבול הותר לאכול בשר מן החי במגבלות מסויימות.
הרב קוק כותב שהצמחונות היא המצב האידיאלי לאנושות, שאליו הוא צפוי לחזור.
יש החושבים שצמחונות היא הבריאות הטובה ואכילת בשר היא סכנה, ויש כאלה הרואים בצמחונות סכנה של מחסור במרכיבי מזון בסיסיים הקיימים רק בבשר ומוצריו.
במחקרים השוואתיים התברר שלצמחונים יש בריאות משופרת בנושא סיכון למחלות לב, לחץ דם וכו', אך הם סובלים ממחסור בחלבון משופר המגיע מבשר מן החי.
גוף האדם אינו יכול לייצר חלק מחומצות האמינו בעוד שמזון מן החי מכיל את מגוון חומצות האמינו. צמחונים הממעיטים באכילת בשר, צריכים לשלב אכילת ביצים, חלב ומוצריו ומקורות שונים של דגנים וקטניות, כדי לקבל את מגוון חומצות האמינו לבניית החלבונים שתפקידם לחדש את התאים שמהם נוצרים שרירים, עור, עצמות וכו' של הגוף.
מתוך ספרו של דר' יצחק קניגסברג
שבת שלום!
הילה מזר ומוריה בן אברהם - כיתה ט'4

 

פרשת מקץ- פתרון החלומות (השלמה משבוע שעבר)

 

בפרשה כתוב:״ וַנַּחַלְמָה חֲלוֹם בְּלַיְלָה אֶחָד, אֲנִי וָהוּא:  אִישׁ כְּפִתְרוֹן חֲלֹמוֹ, חָלָמְנוּ״
(בראשית מ״א, י״א)
הביטוי ״החלום ושברו״ מופיע במלחמת גדעון עם מדין כאשר חייל מצבא מדין סיפר את חלומו לרעהו: ״ ויהי כשמע גדעון את מספר החלום ואת שברו וישתחו וישב אל מחנה ישראל ויאמר קומו כי כי נתן ה׳ בידכם את מחנה מדין״( שופטים ז׳, ט״ו)
רד״ק: ״ואת שברו - פתרונו כי החלום כמו הדבר החתום והסתום, והפתרון שובר אותו ומגלה אותו״.
בימינו יש לביטוי זה משמעות שונה: אידיאל חלומי נשגב שהתנפץ ונשבר, ללא יכולת הגשמה, אל מול מציאות עגומה.
את הקשר המדעי בין החלומות לחיים שלנו כתב זיגמונד פרויד, הוגה תורת הפסיכואנליזה, בספרו "פשר החלומות״ שהביא למהפכה בתפיסת החלום.
פרויד טען כי החלום הוא ביטוי לפנטזיות ודחפים, שהתרבות אינה מאפשרת לנו לבטא והם מודחקים בחיי הערות עקב החרדה שתתעורר בנו אילו נהיה מודעים אליהם. בכדי לפרש את החלום, על החולם לשאול את עצמו: ״מדוע אני חולם זאת״? אחר כך יש לעשות הפרדה בין התוכן הגלוי והסמוי של החלום באמצעות פירוקו לגורמים והעלאת אסוציאציות לכל גורם מהפעילות היום יומית של החולם. כך נהג יוסף בפתרון חלומות פרעה. 
מתוך ספרו של דר' יצחק קניגסברג.
שבת שלום וחנוכה שמח!
רוני הרשקוביץ ותהל קליין מכיתה ט׳-3.

 

 

בנות כיתות ז'-ח' בשבת אולפנה בירוחם

 

ב"ה עם שמחה בלב בנות שכבות ז'-ח' היו בשבת אולפנה בירוחם.
ראשית, תודה להקב"ה על הכל!!!
ב"ה השבת היתה מקסימה ומשמעותית לבנות.
תודה גדולה לרב אשר ואשתו יעל שליוו אותנו השבת והוסיפו כ"כ הרבה בנוכחותם.
תודה לחגית על ההתעניינות והתמיכה מרחוק.
תודה למירית על הרצון לעזור, לחפש אנשי צוות עם הרבה רצון ובלי ייאוש..
תודה ליועצות המקסימות שלנו מיכל גילמור וגלית גפן, על הדאגה, החיבוק והצ'ופרים.
תודה להדר גודטינר שעבדה ללא הפסקה שהכל יהיה מאורגן ומתוקתק, תמיד עם צחוקים וחיוך.
תודה למדריכות האלופות מהתיכון שעזרו כ"כ הרבה לפני, תוך כדי ובסיום השבת! יישר כח על האחריות והראש הגדול.
תודה לרות שיצאה עם כתה ז'1.
תודה להדר בת השרות, על העזרה בהכנת הארגז והציוד.
תודה לרכזות השכבה האלופות-אביטל בירנבוים ושלומית הרשקו-ברויאר על הובלה ביד רמה של השבת כולל כל הארגונים של לפני, תוך כדי, וחשיבה על התכנים.
תודה למוריס היקר שקנה כיבוד לשבת ולצוות.
תודה למחנכות האלופות!!!! שיצאו באווירה טובה, עם רצון לעשות את הכי הכי טוב!!! באמת שאין עליכן.
שכבת ז': ירדנה, מיכל צברי ורעות
שכבת ח': עירית ,פנינה, לאה, מיכל, אלישבע, הדסה, שרית, אורטל, יעל, שירה וסיגלית .
בעז"ה שנזכה תמיד שהאורות שיש בכל תלמידותנו ובכל אחד ואחת מאיתנו יאירו תמיד.

 

 

בנות כיתה י"ב-2 בשבת ציונות דתית

 

שבת מובילים ציונות דתית י"ב-2
סוף סוף הגיעה שבת שמינית ציונות דתית שלה חיכינו כל המחצית.
ביום שישי לקום השכמנו ונסענו לשבי שומרון כולנו.
במדרשה התמקמנו בשמחה כשגילינו שאת הקוראסונים התוכנית לא שכחה.
ניגוני שבת עם הרב פלטי הנגן ומיד לאחר מכן שיחה עם ראש המועצה יוסי דגן.
ערבית בבית הכנסת וסעודה באווירה ממש מיוחדת.
יחידות מגוונות עם כל המנחים,
עונג שבת עם שירים מיוחדים. מפגש עם לימור סון הרמלך חברת הכנסת שסיפרה את סיפור חייה המדהים.
מפגש כיתתי ולימוד על מנהיגות ושליחות.
סעודת שבת
ולימוד פ"ש יחיד ומיוחד שחשף לנו את הדרך של יוסף ויהודה והמשמעות של כך בימינו כעם אחד.
הוצאת שבת עם שירה וניגונים.
תודה ל-ה' על שבת פשוט משמחת מיוחדת ומשמעותית.

 

 

טקס מצטיינות שכבות ט'-י"ב

 

כיתה ט'-1:נטע בן שושן. כיתה ט'-2: נועה חיימוב. כיתה ט'-3:עדי דנינו. כיתה ט'-4: עמית צ'ימבלרו. כיתה ט'-5:נויה מלכה. כיתה י'-1: תמר קפלן. כיתה י'-2: הילה נאור. כיתה י'-3: נחלה תכלת. כיתה י'-4: שירה מרדכי. כיתה י'-5: תהילה בלומברג.
כיתה י"א-1: בת שבע קורמן. כיתה יא"-2: עטרה כהן. כיתה י"א-3: שירה דרור. כיתה י"א-4: עדי דריץ. כיתה י"א-5: נועה היזמי
כיתה י"ב-1:עטיה אליאור,בר אמיד. כיתה י"ב-2: מעין קלמן, עדן רוזנברג. כיתה י"ב-3:רינה אטרצקי,ארבל רוזנברג. כיתה י"ב-4:ירדנה קפלן,ניצן קרדש. כיתה י"ב-5:לינוי אברוך,אריאל נמני.

כל הכבוד!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מסיבת חנוכה שארגנו בנות ועדת שכבה ט' עם המדריכה הדר

 

 

בנות כיתות ח'-3 וח'-6 זכו בכיתה המצטיינת בשבת אולפנה וחגגו מסיבת חנוכה עם פינוק מהאולפנה

 

 

 

גפן סיטרואן מכיתה ז'-1 משתפת ב"טעימה מחיי"

 

 

שעת מדרשה עם הרב דובל'ה שחור

 

 

בנות שכבה ט' בשיחה אישית על ״גבורה יהודית״

 

רגע לפני היציאה לחופשת חנוכה שמעו בנות שכבה ט' שיחה מרתקת ומרגשת מפי נחמיה-ניק-ליס.
נחמיה-ניק סיפר לבנות את הסיפור חיים שלו, איך הגיע ממשפחה פרו נאצית ליהודי מאמין שומר תורה ומצוות. 

 

 

ט'-3 חוגגות מסיבת חנוכה כיתתית

 

 

כיתה ט'-5 בפעילות "האור שבי"

 

 

יצירת אומנות של בנות השישית והאמן יצחק מרק

 

 

תלמידות מהאולפנה יצאו להדליק נרות עם קשישים בעיר

 

 

המורה טלי ועולות ט'-י' ביום כיף בחנוכה

 

 

יהלי מכיתה ח'-6 פותחת את הטקס הראשון של הכשרת המש''צים

 

 

האור של תהל

 

 

יום מגמות חוויתי

 

אז מה היה לנו?
יום סיור של כל המגמות אשר יצאו לחוות במציאות את כל מה שנלמד בתיאוריה-
בנות מגמת ביולוגיה היו בספארי ואפילו האכילו את הג'ירפות.
מגמת תאטרון היו בסדנת מסכות- נהנו במשחק עם מסיכה ויצירת מסיכת דמות.
מגמות מדעי החברה ותקשורת נסעו ליום עיון משותף בסינמה סיטי. שמעו הרצאות וצפו יחד בסרט קולנוע בהקרנת טרום בכורה.
מגמת כמיה נהנו בסדנת שוקולד.
מגמת מוסיקה מהתיכון והחט"ב יצאו לכנס אמנויות בתל אביב ונהנו מסדנת עריכת מוסיקה וסדנת כליזמר .
ומגמת אומנות היו מול הים ושאבו השראה מהנוף המיוחד וציירו בצבעי מיםבעקבות קלוד מונה.

 

 

 

 

כיתה ח'-5 בסיור של"ח

 

 

 

מזל טוב לרב אשר להולדת הנכדה-רוב בריאות ונחת🍼🍼🍼

 

ברכות והצלחה רבה לתלמידה גבריאלה פפר שהגיעה לשלב השלישי והאחרון בתחרות הכימיאדה בטכניון!

 

מזל טוב למורה לימור אוחיון לאירוסי בנה -יאיר עב"ל עדן

 

מזל טוב למורה חגית שחור לרגל בת המצווה של הבת עטרה שרה

 

בברכת שבת שלום !

 

 

 

logo
אולפנת בני עקיבא אורות מודיעין 
כתובת: נחל צלמון 21, מודיעין
טלפון: 08-9702312 , 08-9752106
פקס: 08-9701036
[email protected]

אתר אינטרנט: www.orotmodiin.co.il
 

 

נשלח באמצעות smoove פלטפורמת שיווק