ויאמר ה' אל אברם לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך"
לך לך היא לא רק אמירה היסטורית לאברהם אבינו, אלא לכל מי שקורא את הפרשה. הרב שלום נח ברזובסקי כותב על כך בנתיבות שלום: כל תנאי החיים של האדם, בגשמיות, וברוחניות,
הטובים והרעים, כולם ניתנו לו לפי תיקון עולמו, ועל כן 'לך לך' - היינו אל ייעודך, אל תיקון נשמתך, אל מה שאתה צריך לתקן בעולם הזה, שזה עיקר התפקיד של האדם.
נראה כי התורה בוחרת בלשון הליכה, כדי להורות שזה התפקיד, ללכת להתקדם תמיד בדרכך אל הייעוד.
שבת שלום! יעל |