מידעון פרשת במדבר🌵

 

 

image
אני מבקש לברך בפתיחת דברי את הצוות החינוכי שלנו על הזכייה בפרס המחוזי לחינוך לתרבות ולאמנות- במיוחד למגמות המוסיקה, האמנויות והקולנוע והתקשורת, הכי טובות במחוז, ובמזרח התיכון!
הערב נציין את יום הזיכרון לרמח"ל – הרב משה חיים לוצאטו זצוק"ל שחיבר עשרות ספרים. הספר הפופולארי ביותר שלו הוא מסילת ישרים אות הוא פותח בהגדרת תכלית בריאת האדם:
"בביאור כלל חובת האדם בעולמו
יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו?
והנה מה שהורונו חכמינו זיכרונם לברכה הוא: שהאדם לא נברא אלא להתענג!...על ה' וליהנות!... מזיו שכינתו. שזהו התענוג האמיתי! והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא"
להיות אדם, זה להתענג על השם וליהנות מזיו שכינתו.
כדי ליהנות מזיו שכינתו צריך לנקות את הלב והמוח ממסכים שמפריעים לנו להתחבר אל השם.
זו התכלית של ימי ספירת העומר.
להזדכך, לאהוב כל אדם, לעשות את ליבנו לב-טוב. כמניין ימי ספירת העומר- לב (32)-טוב (17)= 49!
הלקח הגדול מימי הספירה הוא קריאתו של רבי עקיבא לנהוג כבוד זה בזה ולשאוף לקיים את הכלל הגדול של 'ואהבת לרעך כמוך.
השבת נתחיל לקרוא את חומש במדבר בו מסופר על מסעות בני-ישראל לקראת קבלת התורה. במסעות הללו במדבר נמשך תהליך הגיבוש והבנייה של עם ישראל כהכנה לכניסה לארץ ישראל. במדבר נסעו איש למשפחותיו על בית אבותיו. המסר של המסעות במדבר הוא שכל אחד ירגיש שהוא כמו מדבר, מקום שומם ונמוך, הרומז למידת הענווה, שהיא מידה טובה מכל המידות הטובות והיא התשתית לאפשרות לאהוב כל אחד.
כיצד רוכשים את מידת הענווה?
מלמדנו הרמב"ן באיגרתו המפורסמת לבנו: "תתנהג תמיד לדבר כל דבריך בנחת, לכל אדם ובכל עת ובזה תינצל מן הכעס...וכאשר תינצל מן הכעס תעלה על ליבך מידת הענווה שהיא מידה טובה מכל המידות הטובות...למען תצליח בכל דרכיך!
שבת שלום ומבורך
הרב אשר כורסיה
ראש האולפנה

 

פרשת במדבר | המורה ורד גנן

 

image
את הרעיון הבא ראיתי בעלון "בשיח" מאת ר' משה רוט.
פרשת השבוע - פרשת ״במדבר״, פותחת את החומש הרביעי - חומש "במדבר" וחוזרת לעסוק בקורותיו של עם ישראל במדבר, בדרך לארץ המובטחת - ארץ ישראל.
בתחילת הפרשה, מדבר הקב״ה עם משה רבנו במשכן, המכונה כאן בשם ״אֹהֶל מוֹעֵד״ - מקום הִתְוַעֲדוּת ומפגש.
המושג התוועדות הוא ההיפך הגמור מדרך התקשורת המודרנית.

בעולם המודרני והחדש :
כיום, כאשר אנו רוצים לשוחח עם מישהו, אנו שולחים לו הודעת ווטסאפ (מנ׳שמע), מסרון, או איזה ״הלו״ קצר, תוך שאנו מתגאים בפלאי הטכנולוגיה, המאפשרים לנו זמינות מיידית, בכל מקום, עת וזמן.
אולם,
  • בעידן המולטי - טאסקינג, בו אנו עושים כמה דברים יחד במקביל, איבדנו את היכולת להתרכז בדבר אחד בלבד ולהעמיק בו.
  • בעידן בו המכשירים האלקטרוניים זוכרים את הכל עבורנו, הפסקנו לזכור, והפכנו להיות תלויים ו״שבויים״ של הטכנולוגיה.
  • בעידן בו אנו בעיקר מקלידים ולא כותבים, הולך כתב היד ונעלם.
  • בעידן בו התחלנו להחליף בינינו הרבה מסרים קצרים, הופך הטקסט הארוך להיות קשה לקריאה ולהבנה.
וזה רק על קצה המזלג...
לעומת זאת
  • בהתוועדות, נפגשים הצדדים יחד במקום פיזי אחד.
  • בהתוועדות ישנה קרבה פיזית, האמורה ליצור גם קרבה רוחנית.
  • בהתוועדות נדרשת פְּנִיּוּת (להיות פנויים...), הקשבה, העמקה ורצון להתחבר אל הצד השני.
  • להתוועדות נקבע בדרך כלל מועד קבוע מראש, כדי שהשותפים יוכלו להתכונן למפגש מבחינה פיזית ומנטאלית (נפשית ושכלית).
  • גם למקום ההתוועדות יש חשיבות וגם הוא אמור לתרום לאיכות המפגש.
כך הדברים, כאשר נפגשים ביניהם ראשי מדינה, אנשי עסקים ואף תלמידים וחסידים עם רבותיהם. וכאשר אדם נפגש עם בוראו, מקבלים הדברים משנה תוקף.
בעוד שבעבר, דיבר הקב״ה עם משה במצרים, בסנה, במדבר ובהר סיני, עבר כעת מקום ההתוועדות אל אוהל מועד. ״כי מעת שהוקם המשכן, לא דיבר הקב״ה עם משה רבנו, אלא באוהל מועד (רמב״ן במדבר א, א). ואותה השראת שכינה וכבוד ה׳, שהיו בהר סיני, עברו והועתקו אל אוהל מועד (רבנו בחיי). וענן ה׳, תמיד היה מעל המשכן (מלבי״ם, שמות מ, לד).
ומכאן אתה למד, על קדושתו וחשיבותו של אוהל מועד.
חז״ל רואים בהחלפת מקום ההתוועדות ובמעבר מהתוועדות במקום פתוח - המדבר, אל מקום סגור - ״אוהל מועד״, מעין שדרוג של איכות המפגש בין משה לקב״ה והפיכתו ליותר אינטימי - יותר צנוע, קרוב, פנימי, פרטי ואישי (תנחומא [בובר] במדבר, ג).
לאחר חטא העגל, החליט משה להתרחק מן העם לאור חטאיו והעביר את אוהלו הפרטי, אל  מחוץ למחנה.
וראה זה פלא!  לאוהלו הפרטי, קורא כעת  משה בשם: ״אֹהֶל מוֹעֵד״ (שמות לג, ז).
וכל כך למה?!
אוהל מועד הינו מעין "שגרירות" רוחנית של הקב"ה, ב"ארץ". מקום בו הקב"ה משרה את שכינתו באופן ניסי ומופלא. וכך יכול כל העם לראות בצורה ברורה כי ה' איתו בכל רגע ורגע.
כתוצאה מחטא העגל, נפגעה מערכת היחסים בין העם לאלוקיו והקב"ה החליט להתרחק באופן זמני מן ה"שגרירות" הזאת והיא כבר איננה משמשת (באופן זמני) כמקום נבואה, מפגש והתוועדות עם ה׳.
במצב זמני זה, עד אשר העם יעשה תשובה ויתקן את מערכת יחסיו עם ריבונו של עולם, יצר משה רבנו "שגרירות" חליפית באוהלו הפרטי. אוהל שהפך להיות מעין ממלא מקום של ״אהל מועד״.
בהמשך, החליף בית המקדש את המשכן והשראת השכינה הגלויה, עברה באופן קבוע מן המשכן אל בית המקדש. אל בית המקדש "של מטה", הבנוי ומכוון כנגד בית המקדש הרוחני "של מעלה".
השבוע יחול אי״ה יום שחרור ירושלים וזו הזדמנות טובה להזכיר לנו, את קדושתה וחשיבותה של עיר הקודש והמקדש ולהודות לריבונו של עולם, על שחרורה של העיר ושובם של בניה - חוֹלְמֵיהָ ולוחמיה, לגבולם.
ומאוהל מועד, נעבור אל ההתוועדות הפרטית שלנו עם הקב״ה - אל התפילה.
גם התפילה שלנו היא מעין הִתְוַעֲדוּת עם הקב״ה. הִתְוַעֲדוּת שבמהלכה אנו שופכים את שיח נפשנו לפני הקב״ה.
גם התוועדות זו, מחייבת הכנה פיזית ורוחנית, פְּנִיּוּת נפשית, כוונה, מקום ייעודי נקי ושקט ואווירה מתאימה.
ובעידן המודרני הנמרץ, המתוקשר והאון-לייני, זה בהחלט אתגר לא פשוט...

אז מה היה לנו?
תפילה הינה מפגש של האדם עם בוראו. מעין הִתְוַעֲדוּת, שבמהלכה אנו שופכים את שיח נפשנו לפני אבינו שבשמים. התוועדות שלקראתה יש להתכונן פיזית ונפשית.
לאחר החורבן, תפס בית הכנסת (המכונה גם "מקדש מעט"), את מקומם של אוהל מועד והמקדש, כמקום ההתוועדות.
אולם, בצד התפילה ה״ממוסדת״ וה״מאורגנת״ בבית הכנסת, יכול ומוזמן כל אחד מאיתנו בכל מקום ובכל זמן, להקים את ״אוהל מועד״ האישי והפרטי שלו, להתוועד עם קונו ולהשמיע את תפילתו הפרטית, מִכָּל בַּיִת וּמֵהָרְחוֹב...
שיחה ותפילה אישית על כל דבר. על כל תקווה ובקשה...
ויהי רצון, שתהא ה- תְּפִלָּה לָאֵל עוֹלָה ...

 

פָּרַשׅילַת- טור פרשת השבוע מאת שילת יצקן, תלמידת כיתה י'!

 

ביום ראשון הקרוב נחגוג את יום ירושלים, יום מיוחד שעם ישראל חוגגים, היום המיוחד שבו שחררנו את ירושלים, היום שהפכנו את ירושלים לשלנו, של עם הנצח- עם ישראל!
ירושלים זו לא עוד עיר, ירושלים היא עיר מיוחדת מאוד, עיר שמייחדת את כל עם ישראל ומושכת כל כך הרבה אנשים מכל כך הרבה דתות שיגיעו אליה, בירושלים יש את הכותל המערבי- שריד מבית המקדש, שריד שמערער כל נפש של יהודי שבא לבכות להתפלל ולזעוק לברא עולם שיעזור לו.
יש פסוק בתהילים:"אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני..." מה זאת אומרת תשכח ימיני?

 חשבתי על זה הרבה ואז הבנתי שצד ימין זה צד חזק אצל הרבה אנשים, וגם אצל אנשים שמאליים אם לא היה להם את צד ימין הם לא היו מצליחים לתפקד, כשחושבים על זה איי אפשר לדמיין את חיינו בלי ירושלים, בלי עיר הקודש, ירושלים זו העיר שייבנה אצלה בקרוב בית המקדש בעז''ה, זו עיר המשמשת כמקום מפלט וזורעת תקווה ואמונה בלב של כל יהודי.
לפני 55 שנה, לאחר ניצחוננו במלחמת ששת הימים בכ"ח באייר בשעה 7 בבוקר הממשלה החליטה לשלוח חיילים לשחרר את ירושלים.
באותו בוקר של ההחלטה לשחרר את ירושלים הרב שלמה גורן גם לחם במלחמה וכשהם הצליחו לשחרר את ירושלים, הוא תקע בשופרו וכל החיילים בכו, התרגשו ונפלו על קירות הכותל.
ידוע שביום ירושלים בכל שנה יש ריקודי דגלים גדולים, הדגלים מתנופפים ברוח ולכל האנשים אשר מנופפים בדגל מרוח חיוך גדול של נאווה וניצחון על הפנים. אנשים רוקדים ברחובות עם דגלים , ובבתי ספר עושים טקסים גדולים ומושקעים, זהו יום שכל יהודי משתתף בו.
השנה תודה לאל מגיפת הקורונה הולכת ונעלמת וההגבלות ירדו, ולכן יהיו יותר אנשים שיצאו לרחובות ויחגגו את היום הזה, וטקסים בבתי הספר יתקיימו, כי סוף סוף מגבלות ההתקהלות הורדו ותודה לאל אפשר להתחיל לחזור לשגרה.
 שבעזרת ה' נזכה שנה הבאה לציין את יום ירושלים בריקוד הדגלים בירושלים הבנויה .
 שבת שלום!

 

 

שכבה ח' במופע דגלנות מרהיב לכבודה של ירושלים!

 

איזו הופעת דגלנות מהממת, מרהיבה ומרחיבת לב, ביצעו בנות שכבה ח'.
גאים בכן!!

חגיגות יום ירושלים במודיעין. האירוע נפתח במופע הדגלנות המסורתי של האולפנה על רקע מחרוזת שירים יפהפיה, ולאחריה עלה יונתן רזאל עם הופעת אורח של נתן גושן.
את הערב הנחה השחקן והזמר גולן אזולאי. האווירה היתה מרוממת. מפגן אחדות מרגש של מגוון האוכלוסיות בעיר אשר רקדו ביחד ושמחו שמחתה של ירושלים.

תודה לצוות מחנכות ח' המדהימות, על הפקת מופע הדגלנות המושלם:
אורטל מליחי
מיכל צברי
מרים וקסמן
יסכה אריאלי
בריינה זוזות
רוית שישפורטיש המדריכה האלופה
ולאביטל בירנבוים הרכזת המדהימה שחיזקה גם כשהיא מרחוק.

 

לצפייה בקטעים מהמופע המרגש- לחצו על התמונות>>>

 

video

 

video

 

video

 

 

 

 

סמינריון לשכבת ז' בנטע!!

 

בנות שכבה ז' יצאו השבוע לסמנריון מגוון, מגבש וחשוב בנושא ניצול זמן⏰
הבנות צפו בהצגה של מדרשת עפרה העוסקת בשימוש במסכים ובסיטואציות חברתיות שונות📱, השתתפו ביחידות מעניינות, ונהנו משיחה של נאור צמרמן בנושא נתינה❤️
בנוסף התקיימו סדנאות מדהימות של סטיילינג ויצירה🥿🎨
היה סמינריון משמעותי ומהנה מאוד!!
תודה גדולה לכל השותפים בהצלחתו!🏆🙏🏼
תודה לחנה נויבאר, על הארגון והחשיבה לפרטי פרטים שהכל יעבור בצורה הטובה ביותר.
לברוריה על הליווי מרחוק
למחנכות ולצוות המלווה שליוו את הכיתות באכפתיות, דאגה ומתוך ראיה חינוכית.
למיכל גילמור היועצת, על הטיפים והעזרה לאורך כל הדרך ולעטרה היקרה שהצטרפה אלינו היום.

 

 

 

כיתה ח' בחזרות לדגלנות!✡️

 

 

ותודה לברוריה על הברד המפנק!!

 

 

מכינות עוגת גבינה לקראת שבועות🧀

 

 

סיירת צורבא דרבנן בכנס ארצי בהיכל התרבות

 

 

כיתה ט5 בסיור לימודי חוויתי במכון ויצמן

 

 

יישר כח למצטיינות!!!🏆🥇

 

נויה פרץ מכיתה ז'3

 

מיה גלברג מכיתה ז'4

 

 

שיחה משמעותית לכיתה י' לקראת שבת "עולמות נפגשים" עם אביחי שילה

 

 

המורה רבקה חורי מפנקת את התלמידות!!

 

המורה רבקה מפנקת את הבנות לפני הבגרות בלשון במרק וקוסקוס אמיתי😋 
שיהיה להן בהצלחה!!

 

 

סדנת פסטה שווה לבנות י'3! 🍜

 

בנות כיתה י'3 השתתפו היום בסדנת פסטה וסעודת אמנים מטורפת במסגרת בוקר כיתה לקראת שבועות. 
התארחנו בבית של קשת פויר ואת הסדנה העבירה שירה בראל. 
היה מקסים ב"ה!

 

 

 

למידה אינטרדיסציפלינריות באולפנה

 

דוגמא ללמידה רוחבית המחברת באופן יצירתי באופן תחומי דעת שונים, עדן בכור המקסימה מכיתה ז'4 העבירה  חידון אינטראקטיבי כחזרה למבחן במדעים אותו יצרה בשיעורי יישומי מחשב הנלמדים במסגרת שיעורי הבחירה בקמפוס. בחנו את עצמכם בקישור המצורף:

 

 

מחנה עלמא - פרטים במודעה>>

 

 

יום אחרון להצביע למצעד הספרים תשפ"ב📢

 

גם השנה מתקיימת הצבעה של מצעד הספרים ואתן נקראות לדגל 🇮🇱
אז כל מי שקראה ואהבה ספר השנה שתכנס ותצביע
השנה אני אגריל שלושה ספרים שווים שאני אחליט בין כל מי שמילא את הטופס.
ההצבעה חייבת להיות עד יום חמישי.
זה הקישור לטופס ההצבעה
תפיצו גם לתלמידות
להצבעה לחצו כאן

 

בברכת שבת שלום!

 

 

 

logo
אולפנת בני עקיבא אורות מודיעין 
כתובת: נחל צלמון 21, מודיעין
טלפון: 08-9702312 , 08-9752106
פקס: 08-9701036
[email protected]

אתר אינטרנט: www.orotmodiin.co.il
 

 

נשלח באמצעות smoove פלטפורמת שיווק